Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Paparizou Forum is an international community for all fans of Elena Paparizou. We offer news, discussions, exclusive media (videos ad pictures), competitions and a forum full of great people. Come and join us to taste the ultimate paparicious experience.

Join the forum, it's quick and easy

Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Paparizou Forum is an international community for all fans of Elena Paparizou. We offer news, discussions, exclusive media (videos ad pictures), competitions and a forum full of great people. Come and join us to taste the ultimate paparicious experience.
Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Does anyone want to translate this? :D

+4
Miranda
Linen
Tiago
Miss KA
8 posters

Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Does anyone want to translate this? :D

Post  Miss KA Fri Aug 21, 2009 7:24 pm

Mjölk och glamour i skön förpackning

Publicerat 2005-07-10 08:36

I Grekland är hon en gnistrande stjärna. På tisdag sjunger hon allsång på Skansen. Helena Paparizou är svenskan som sjöng för Grekland och vann hela Melodifestivalen. Christina Kellberg och Beatrice Lundborg har träffat henne.



Helena Paparizou

Ålder: 23 år.

Bor: På Kungsholmen i Stockholm.

Familj: Fästmannen och managern Toni Mavridis, som hon varit förlovad med i fem år. Hela grekiska släkten i Göteborg. Hunden Liza, en ful och tjock american staffordshire, som ser illa.

Karriär: "När Antique slog, först med "Opa, opa" och sedan "Die for you", som vi kom trea med i schlager-EM år 2000. Och så nu, när jag vann schlagerfestivalen med "My number one". Det jobbigaste var när Antique splittrades. Nikos och jag hade jobbat, sovit, ätit, gått på toa tillsammans dygnen runt och så stod jag ensam på scen. Jag trodde jag skulle ramla ner."
Bild

http://www.dn.se/2.738/mjolk-och-glamour-i-skon-forpackning-1.365897

Hon är klädd i cyklamenfärgad chiffongtop och sandaletterna har matchande färg. I handen håller hon ett stort glas mjölk. Röd mjölk.

Se där en ung kvinna som samtidigt kan se ut som en diva och en annonspelare för Arla! Helena Paparizou står stadigt, väl förankrad i både den grekiska jorden och den svenska.

Ingen ska tro att det varit lätt. Trots sin ungdom har hon jobbat hårt för det. Och framför allt har hennes föräldrar kämpat. Hon säger kämpat, med en så stark betoning på verbet att man hör slitet genom åren. Inget har varit gratis.

- Men jag har också haft tur. Varit på rätt plats vid rätt tid och träffat rätt personer när det gällde.

- Jag är inte Paris Hilton och jag är inte född rik.

Det är nu hon börjar tala om fattigdomen och om att kämpa. Högt, så att alla på restaurangen där vi sitter kan höra. Och hon talar med stolthet. Hon berättar om sina föräldrar, som kom som invandrare från fattiga bergstrakter i det inre av Grekland.

Berg, bönder, fåraherdar, skönhet. Hennes mors by heter Vatsounia. Kastanjeträdens by. Fem hundra invånare, 5.000 getter. Pappas by heter Oxia. Bokträdens by.

Byarna ligger mitt i Grekland, i Thessalien.
I början av 60-talet kom Helenas mor, som bara var tio år, till Sverige med sin familj och flera släktingar.

Sverige byggde välfärd med hjälp av invandrad arbetskraft och så småningom började Helenas mor sy kläder på Algots fabriker i Borås.
De bodde hos tant Gerd, som hade ett stort hus i Borås, och som var hjälpsam och snäll mot mormor och som tolkade när svenskan var obegriplig.

På somrarna for Helenas mor och hela släkten hem till Grekland, och det var där, på en festival i byn, som en man fick syn på Helenas mor.

Han gick till den unga kvinnans far, bad om hennes hand. Fadern sa, att han såg ut att vara en bra karl, men dottern fick själv bestämma.

- Mamma hade flätor när hon och pappa gifte sig, säger Helena.

Helenas mormor blev tidigt änka och hon minns henne som en kvinna som ständigt gick svartklädd.

Mormor fanns alltid nära när jag växte upp. Hon bodde i många år hemma hos oss och hon och jag delade rum.

- Vi gick och lade oss samtidigt och jag kunde inte somna förrän jag såg att hon blundade.

- Mina föräldrar och mina släktingar kom hit fattiga. De hade inte ens gått ut grundskolan. De kom för att bygga upp ett liv, arbeta, skaffa familj och se till att barnen utbildade sig.

- De har kämpat. Man får inte ett hus i Sävedalen (östra Göteborg) gratis.

Och Helena Paparizou har fått känna av föräldrarnas ambitioner.

- När jag var fem började jag i grekisk skola, vid sju i den svenska. Jag gick i grekisk skola på lördagar, hade hemspråksundervisning i grekiska i den svenska skolan, gick på grekisk dans, klassisk balett och tog pianolektioner.

- När jag var tolv orkade jag inte längre och började skolka.

Hennes föräldrar visste vad de ville ge sin dotter, en stark förankring i det grekiska, i språket och i kulturen.

Det var inte alla barn i de göteborgska förorterna som hade det. Chilenarna eller iranierna hade ingen lördagsskola, ett hemland i miniatyr, där de stärkte sina rötter. Men vad detta betydde skulle hon inse långt senare.
Nu var Helena på väg in i tonåren och hon behövde få fäste också i den svenska jorden, stå stadigt på bägge benen.

Det var då hon sökte upp kuratorn på Nya Lundenskolan.

- Jag hade långa diskussioner med henne, om mormor som var sjuk, om att kompisar "försvann". Varför satte jag på mig en mask och försökte vara någon annan? Varför gjorde jag vad som helst för att få uppmärksamhet?

I flera år samtalade hon och kuratorn Sanna Pernheim.

Sanna Pernheim minns det som att Helena befann sig i ett ingenmansland, att hon kämpade för att hitta en balans mellan sitt svenska och sitt grekiska jag.

Hon mådde dåligt av att andra uppfattade henne som ett slags värstingtjej. Inte för att hon var det, utan för att hon uppträdde som en sådan. Hon hade en attityd som kunde skrämma och oroa, uppträda så tufft att andra elever blev rädda för henne.

"Ser de inte vem jag är och att jag vill väl?" sa hon till Sanna.

Sanna Pernheim konfronterade henne, spelade upp en scen där hon uppträdde som Helena, arrogant, tuff, med en cigarrett i handen.
Helena blev chockad, såg.

Efter det tog kuratorn med henne i en grupp som bekämpade mobbning, för hon visste att Helena var rak, orädd och modig. Att hon var tongivande och att många lyssnade på henne.

I nian var Helena ordförande i den gruppen och när det uppstod konflikter och bråk gick hon emellan, undrade vad de höll på med.

- Hon backade aldrig och blev en förebild, säger Sanna Pernheim.

När Helena satt hos henne brukade hon säga att hon ville bli en grekisk tragedienn. Och drömmarna om ett artistliv var inte bara en tonårings fantasier om berömmelse. Helena Paparizou hade tidigt stakat ut en väg.
Hon började hemma i soffan, klädde ut sig, krävde att alla skulle titta. När hon sjöng i kören på grekiska skolan, sa lärarinnan: "Jag hör en röst!" Så fick hon huvudrollen när kören sjöng på grekiska nationaldagen.

Hon bildade en grupp med tre latinamerikaner när hon var 13 och tänkte: "Det här vill jag göra resten av mitt liv!"

Och så Antique, duon hon bildade tillsammans med Nikos Panagiotidis när hon var 17 år och som gjorde henne känd både i Sverige och Grekland.

Känslan stärktes. Det här var hennes liv.
Varför då?

- Nej, det var inte framgången i sig. Det hade faktiskt räckt för mig att sjunga i en pianobar. Det är musiken, att musik kan få människor att njuta och må bra.

Men det blev ingen pianobar. Hon blev stjärna i
Grekland, och i Sverige. Och kronan på verket är förstås vinsten i Kiev i slutet av maj.

Själv inser hon först nu vad som har hänt och strax ska hon packa för att resa till Madrid. Festival. En halv miljon människor. Elton John.
Hela våren och försommaren har hon sjungit i Grekland, ett land som älskar sina stjärnor och behandlar dem som sådana. Med hysterisk förtjusning.

Men grekerna är också ett folk som kan och vårdar sin historia. Helena Paparizou säger att det senaste året har hon insett hur viktig historien och religionen är för grekerna och att hon nu kan känna tacksamhet över hur mycket hon lärde sig under de slitiga åren i den grekiska skolan hemma i Göteborg.

- Jag förstår varför grekerna är stolta över att vara greker, över att Grekland finns kvar. De har ju verkligen kämpat för att behålla sitt land och de har lyckats. Trots att de var slavar under turkarna i 400 år.

- Min hjälte är Athanasios Diakos, säger hon som vore han ett självklart historiskt namn för oss ickegreker.

För henne och många greker är han en historisk fixstjärna. En man som kämpade mot turkarna, mördades av dem 1821 och blev en historisk martyr.

Hon bär ännu en hjälte i sitt hjärta - Pippi Långstrump.

- Kanske går de inte riktigt ihop, säger hon.
Eller också gör de det. En grek och en svensk. Två ben.

Helena Paparizou verkar i dag stå stadigt i sina bägge kulturer, men i Grekland känner hon av sitt svenska jag och i Sverige att hon har ett grekiskt. Därför är hon glad över att få dela livet med någon som har samma erfarenhet, fästmannen Toni Mavridis. Också han har grekiska föräldrar och är uppvuxen i Rinkeby.

- Vi har samma lucka inom oss, samma tomrum, att inte riktigt höra hemma vare sig i Sverige eller i Grekland.

- Jag är annorlunda här i Sverige. Ser annorlunda ut, är mörk, har mycket hår, överallt.

- Skulle jag ha en helsvensk pojkvän skulle han kunna säga: "Du och din feta släkt, måste ni käka så mycket och vara så högljudda."

- Skulle jag gifta mig med en grek från Grekland, ja då skulle det finnas en massa saker som han inte förstod.

Hon var så ung när framgången kom med duon Antique och hon säger att det tidigt gjorde henne mogen och ansvarsfull, "rädd om livet".

- Och mina föräldrar finns där, fortfarande, alltid. De stöttar och bråkar. Bråkar?

- Ja, de ger mig motstånd, så att jag inte flyger i väg. De talar om för mig att jag måste kämpa. "Vi är inte födda rika. Vi måste fortsätta kämpa."

- Det är så lätt att bli ihjältrampad, både om man är känd och inte. Och för den som är känd går vägen utför mycket snabbare än uppför.
Miss KA
Miss KA
Paparicious Hero
Paparicious Hero

<b>Posts</b> 8598
<b>Location</b> Germany

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Tiago Sat Aug 22, 2009 2:47 am

Translated by Google translate:

Helena Paparizou

Age: 23 years.

Lives: In the Kungsholmen in Stockholm.

Family: Fix man and analyst Toni Mavridis, she was engaged to in five years. The entire Greek family in Gothenburg. Liza dog, an ugly and thick american Staffordshire, which looks bad.

Career: "When Antique struck first with" Opa, ope "and then" Die for you ", we came third in the schlager-EM 2000. And so now, when I won the song contest with" My number one ". It most annoying was when Antique was scattered. Nikos and I had worked, slept, eaten, gone to the bathroom together days around and so I stood alone on stage. I thought I would fall down. "
Picture

http://www.dn.se/2.738/mjolk-och-glamour-i-skon-forpackning-1.365897

She is wearing a cyclamen-colored chiffongtop and sand Latvians have matching color. The hand is she holding a large glass of milk. Red milk.

See where a young woman that can look like a diva and an advertising medium for Arla! Helena Paparizou is steadily, firmly anchored in both the Greek soil and Swedish.

Nobody should think that it was easy. Despite his youth, she has worked hard for it. And above all, her parents fought. She fought, with a strong emphasis on the verb that you hear worn through the years. None has been free.

- But I have also been lucky. Been in the right place at the right time and met the right people in the case.

- I am not Paris Hilton and I are not born rich.

It is now she begins to talk about poverty and to fight. High, so that everyone in the restaurant where we can sit hear. And she speaks with pride. She tells about his parents, who came as migrants from the poor mountainous regions in the interior of Greece.

Berg, farmers, shepherds, beauty. Her mother's village units Vatsounia. Chestnut trees village. Five hundred inhabitants, 5000 goats. Pappas called by Oxia. Bokträdens village.

The villages, in the heart of Greece, in Thessaly.
In the early 60-century was Helena's mother, who was only ten years, to Sweden with his family and several relatives.

Sweden based welfare with the help of migrant labor and eventually began to Helena's mother sew clothes Algots plants in Borås.
They lived at Aunt Gerd, who had a large house in Borås, and that was helpful and kind to grandma and recognized when the Swede was incomprehensible.

In the summer for Helena's mother and the whole family back to Greece, and it was there, at a festival in the village, as a man saw Helena's mother.

He went to the young woman's father, asked for her hand. Father said, that he appeared to be a good man, but she was determine.

- Mom had braids when she and Dad were married, "says Helena.

Helena's grandmother became a widow early, and she remembers her as a woman who constantly went black dress.

Grandma was always close when I was growing up. She lived for many years at home with us and she and I shared rooms.

- We went and put us at a time and I could not sleep until I saw that she had closed its eyes.

- My parents and my relatives came here poor. They had not even passed primary school. They came to build a life, work, raise a family and ensure that children are educated.

- They fought. It should not be a house in Sävedalen (eastern Gothenburg) for free.

And Helena Paparizou has been aware of parents' ambitions.

- When I was five I started in the Greek school, at seven in the Swedish. I went to Greek school on Saturday, was the teaching of Greek language in the Swedish school, went to Greek dance, classical ballet and took piano lessons.

- When I was twelve o'clock-dried, I no longer and began to shirk.

Her parents knew what they wanted to give his daughter, a strong anchoring in the Greek, the language and culture.

It was not all children in the suburbs göteborgska who had it. Chileans or the Iranians had no Saturday school, a country in miniature, where they strengthened its roots. But what this meant she would realize much later.
Now Helena was about to enter adolescence, and she needed to get a foothold in the Swedish soil, stand firmly on both legs.

That was when she searched the curator at the New School Lund.

- I had long discussions with her about grandma who was sick, that friends' disappeared '. Why was I in me a mask and tried to be someone else? Why I did anything to get attention?

For years she talked and curator Sanna Pernheim.

Sanna Pernheim remember it that Helena was in a no man's land, that she fought to find a balance between its Swedish and his Greek I.

She felt bad that others perceive her as a kind TEARAWAY girl. Not that she was there, but because she behaved as such. She had an attitude that could frighten and worry, behave so tough that other students were afraid of her.

"Can they not see who I am and that I want to?" she said to Sanna.

Sanna Pernheim confronted her, played a scene where she behaved as Helena, arrogant, tough, with a cigarette in his hand.
Helena was shocked, saw.

After the curator took her in a group that fought against bullying, for she knew that Helena was the straight, fearless and courageous. She was influential and that many listened to her.

In nian Helena was chairman of the group and when there are conflicts and trouble she went in between, wondering what they were doing.

- She never declined and became a role model, "says Sanna Pernheim.

When Helena was with her, she would say that she wanted to be a Greek TRAGEDIENNE. And dreams of a artistliv was not just a teenager fantasies about fame. Helena Paparizou was soon mapped out a road.
She started home on the sofa, dressed out, demanded that all should look. When she sang in the choir at the Greek school, the teacher said: "I hear a voice!" So she got the lead role when the choir sang the Greek national day.

She formed a group with three latin Americans when she was 13 and thought, "This I want to make the rest of my life!"

Antique And so, the duo she formed with Nikos Panagiotidis when she was 17 years and that made her famous in Sweden and Greece.

The feeling was strengthened. This was her life.
Why?

- No, it was not success in itself. It was actually enough for me to sing in a piano bar. It is music, that music can make people enjoy and feel good.

But there was no piano bar. She became a star in
Greece, and Sweden. And the culmination of course, is the gain in Kiev in late May.

Self realizes she is only now what has happened and she just about to pack to travel to Madrid. Festival. Half a million people. Elton John.
Throughout the spring and early summer, she has sung in Greece, a country that loves its stars and treats them as such. With hysterical enthusiasm.

But the Greeks are a people who can and cherish its history. Helena Paparizou says the past year, she realized how important history and religion is for the Greeks and that she now can feel gratitude for how much she learned during the hard years of Greek school at home in Gothenburg.

- I understand why Greeks are proud to be Greeks, that Greece remains. They have really struggled to keep their country and they have succeeded. Although they were slaves to the Turks in 400 years.

- My hero is Athanasios Diakos, she says that he would be an obvious historical name for us non-Greeks.

For her and many Greeks, he is a historic fixed star. A man who fought against the Turks, was murdered by them in 1821 and became a historic martyr.

She still carries a hero in his heart - Pippi Longstocking.

- Maybe they do not really go together, "she says.
Or do they do this. A Greek and a Swede. Two legs.

Helena Paparizou seems today to stand steadily in their two cultures, but in Greece she knows of his Swedish and I in Sweden that she has a Greek. Therefore, she is glad to be sharing life with someone who has the same experience, secured the man Toni Mavridis. Also he has Greek parents and grew up in Rinkeby.

- We have the same gap in us, the same vacuum, that does not really belong in either Sweden or Greece.

- I am different here in Sweden. Looks different, is dark, has much hair, everywhere.

- Would I have a boyfriend helsvensk he could say: "You and your big family, you have to eat so much and be so loud."

- Would I marry a Greek from Greece, then it would be a lot of things that he did not understand.

She was so young when success came with the duo Antique and she says that early made her mature and responsible, "afraid of life."

- And my parents are there, still, always. The support and squabbling. Trouble?

- Yes, they give me resistance, so that I do not fly away. They tell me that I must fight. "We are not born rich. We must continue to fight."

- It's so easy to be trampled to death, both if it is known and not. And that is known is the path performs much faster than up.
Tiago
Tiago
Moderator
Moderator

<b>Posts</b> 5399

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Linen Sat Aug 22, 2009 6:17 am

I can translate it better tomorrow if you want Very Happy Google translator can be so strange sometimes, it's better you get the exact meaning of what's she's really saying ;)
Linen
Linen
Paparizoid
Paparizoid

<b>Posts</b> 2103
<b>Location</b> Narnia

http://www.twitter.com/IviSweden

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miss KA Sat Aug 22, 2009 6:20 am

Rebecca wrote:I can translate it better tomorrow if you want Very Happy Google translator can be so strange sometimes, it's better you get the exact meaning of what's she's really saying ;)

I think so too rofl

Tack sa mycket!
Miss KA
Miss KA
Paparicious Hero
Paparicious Hero

<b>Posts</b> 8598
<b>Location</b> Germany

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Tiago Sat Aug 22, 2009 7:33 am

KyprisAthina wrote:
Rebecca wrote:I can translate it better tomorrow if you want Very Happy Google translator can be so strange sometimes, it's better you get the exact meaning of what's she's really saying ;)

I think so too rofl

Tack sa mycket!

Me too Very Happy There are some sentences that are very confusing
Tiago
Tiago
Moderator
Moderator

<b>Posts</b> 5399

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miranda Sun Aug 23, 2009 10:21 pm

we'll start as soon as we have free time! Wink right now i have to study religion! Cool
Miranda
Miranda
Paparizoid
Paparizoid

<b>Posts</b> 2277
<b>Location</b> Planet Jedward

http://mirandamik.wordpress.com/

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miss KA Sun Aug 23, 2009 10:25 pm

poor girl! may god be with you Very Happy
Miss KA
Miss KA
Paparicious Hero
Paparicious Hero

<b>Posts</b> 8598
<b>Location</b> Germany

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miranda Mon Aug 24, 2009 4:18 am

thanks, but i doubt he will! Wink
Miranda
Miranda
Paparizoid
Paparizoid

<b>Posts</b> 2277
<b>Location</b> Planet Jedward

http://mirandamik.wordpress.com/

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miss KA Fri Oct 02, 2009 7:27 pm

any new results regarding this? Wink
Miss KA
Miss KA
Paparicious Hero
Paparicious Hero

<b>Posts</b> 8598
<b>Location</b> Germany

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  crazzycat Tue Dec 29, 2009 7:57 pm

thanks a lot for your translation!!!
crazzycat
crazzycat
Gigolo
Gigolo

<b>Posts</b> 5

http://www.alphawallpapers.com

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Miss KA Sat Jan 09, 2010 11:03 am

what's this?

- When I was twelve o'clock-dried, I no longer and began to shirk.

rofl
Miss KA
Miss KA
Paparicious Hero
Paparicious Hero

<b>Posts</b> 8598
<b>Location</b> Germany

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Panagiotis Sun Jan 10, 2010 8:01 am

loooolllL!!!!!
Panagiotis
Panagiotis
Moderator
Moderator

<b>Posts</b> 10442
<b>Location</b> Athens,Greece

http://www.zetamakripoulia.com

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Guest Sun Jan 10, 2010 6:40 pm

Rebecca wrote:I can translate it better tomorrow if you want Very Happy Google translator can be so strange sometimes, it's better you get the exact meaning of what's she's really saying ;)

How many hours have your day?
Anonymous
Guest
Guest


Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  TinaCZ Sun Jan 10, 2010 6:52 pm

confuse she wrote it back in August
TinaCZ
TinaCZ
Admin

<b>Posts</b> 6163
<b>Location</b> EVERYWHERE

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Tiago Sun Jan 10, 2010 7:30 pm

She probably forgot about it or something like that
Tiago
Tiago
Moderator
Moderator

<b>Posts</b> 5399

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Panagiotis Sun Jan 10, 2010 7:34 pm

she may didn't have time...
Panagiotis
Panagiotis
Moderator
Moderator

<b>Posts</b> 10442
<b>Location</b> Athens,Greece

http://www.zetamakripoulia.com

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Samuel Sun May 22, 2011 4:35 am

Here you all have it:
https://paparizou.forumotion.net/t2940-interview-swedish-dn-2005

Not a good translate, maybe even google translate is better sometimes. But it's something..
Samuel
Samuel
Spamarizou
Spamarizou

<b>Posts</b> 12471
<b>Location</b> Sweden

Back to top Go down

Does anyone want to translate this? :D Empty Re: Does anyone want to translate this? :D

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum