Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Paparizou Forum is an international community for all fans of Elena Paparizou. We offer news, discussions, exclusive media (videos ad pictures), competitions and a forum full of great people. Come and join us to taste the ultimate paparicious experience.

Join the forum, it's quick and easy

Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Paparizou Forum is an international community for all fans of Elena Paparizou. We offer news, discussions, exclusive media (videos ad pictures), competitions and a forum full of great people. Come and join us to taste the ultimate paparicious experience.
Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

3 posters

Go down

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou Empty Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

Post  myrif Tue Dec 10, 2013 3:22 am

Hej all svenskar! Jag är från Grekland och jag lär mig svenska. Så förlåt mig om jag har några fel! Här är Helenas intevju i denna sändnig i Grekland och jag har översatt det som bra som möjligt. Ha det så skoj! Och förlått igen för fel! Tack så jättemycket!  Very Happy Intervjun hände i dag. Jag såg det igen i web teve på nätet i sidan av Mega kanal!

Jag vet att du är kär i någon men jag tycker att du är kär i en annorlunda man för du är kontinuerligt kär i en pojke som heter «Eurovision». Du har «Eurovision» alltid med dig.

«Eurovision» pojke är någon som alltid är med mig. Jag minnas alltid mig med «Eurovision». Jag och mina kusiner hade det så skoj med Eurovision.

Ni träffades och såg det.

Ja, alla kusiner. Om min bror var hemma, var han vår maskot. På söndag var hemma alla kusiner (som var alla tjejer) och vi var galen för Melodifestivalen och röstade för visor tillsammans och hittils gör vi det.

Och en dag dök upp där den egoista personen av familjen.

Det är sant att första gången 2001 år var Nikos Terzis med Adonis Pappas och sången kom fram. Jag kan inte minnas om sången kom fram först på grekiska företaget V2 och efter det i Bonnier men jag och Nigos Panagiotidis som var i Antique, tittade på våra ögon och det var något liknande som det skulle vara om vi gjörde ett barn tillsamans. Vi sade «vi ska göra det. Det ska vara en alldeles egen sak och det ska bli för vårt hemland som vi har nostalgi för. Vi beter oss som galen för vårt hemland. Vi vill åka dit på sommrarna och spendera pengarna av våra föräldrar. Alla pengarna som vi inte hade spenderat i hela vintern. Vi sparade för att komma till Grekland. Till exempel, vi köpte inte kläder för denna tid som vi skulle gå ut med kompisar och vi åkte till Grekland och köpte alla sakerna där i stället.

Det var kult. Och ni åkte till många ställen. Till exempel Volos.

I Volos hade mina föräldrar en lägenhet. Vi var det i 2 veckor varje sommar och vi badade i Afissos som är i Pilio. Det fanns inte hus i byn. När jag var barn sade jag «jag vill först åka till Grekland och efter det vill jag åka till havet!» Dvs för mig Grekland var detta ställe där jag träffade min släkt och jag kunde känna mig hela affektionen och hela rörelsen. Jag längtade efter dem. Min mamma och min pappa träffades sina syskon.

Det är olikt. Barn som är invandrare ser det sötare.

Jag ska säga saningen nu.

Är det så söt?

Jag bor i Grekland i 10 år nu. För mig dessa ställen, som jag kommer från, är alltid jätteheliga. Och jag mår bättre med dem nu. Jag älskar mina kusiner, vi pratar i telefon så ofta osv. Och inte bara mina kusiner. Deras barn också. Mina kusiner har barn i samma ålder med mig som har två barn!! Jag har inte hunnit det!

Jag vill fråga något. Du älskar så mycket Grekland och du talar ofta om det. Vi vet att det är en anledning som du kom hit. Men du försöker alltid att göra något för landet som du växte upp, Sverige. Du mår något som plikt. Du deltade i Dancing with the stars i Sverige, nu deltar du igen i Melodifestivalen. Känner du det som plikt?

Jag tycker inte att det är plikt. Det är något som jag vill göra. Från borjan sade jag till mina medarbetare att svenskarna anhåller mig för Melodifestivalen. Och mina medarbetare sade att det är inte bra att säga det. Men svenskarna säger att de anhåller Helena i 10 år nu. Det är som de låta till mig att säga att faktiskt anhåller de mig i 10 år nu.

Är du skygg nu? Den är tredje gången. Du vann 2005 och du var tredje 2001 år. Är du inte skygg nu?

Nej för jag tänker att vi måste våga att förändras. Till exempel jag tycker aldrig att jag skulle tona håret rött. Förändringar är bra. Vi måste våga det. För Melodifestivalen var det «right timing» . Många gånger hade jag föreslåg med ferdig sång och med joker att jag ska åka direkt i finalen.

Men nu ska du tävla i Melodifestivalen.

Ja. Det har 4 semifinaler. Bara folk röster fram och första och andra sången går direkt till finalen och tredje och fjärde sången går till andra chansen. Melodifestivalen dröjer 6 veckor.

Så fyra sånger går till finalen?

åtta sånger och två från andra chansen. Så 10 sånger går till finalen. Jag har den lägliga sången. Jag var i Sverigeoch jag gjörde förädlingar i engelska disken och dörren öppnades. Detta diskers företag påminner mig några saker som jag har hört för gamla diskers företag här i Grekland. Dvs jag visste att det fanns företaget och nedtill fanns det studion. I Sverige är det precis samma. Och många unga personer arbetar där och många unga personer har arbetat for denna disk. Och jag låtade på sången. Det var förbjudet att sjunga den men den innehöll detta ord «survivor» och jag sade att jag tycker om detta ord.

Du hörde rythmen också.

Ja. Jag hörde rythmen och hela sången , jag bankade dörren, jag kom in och jag frågade «vad gör ni här?» Du vet, man skicker mer än 3000 sånger. Och bara 32 går till Melodifestivalen. Jag har kontrakt med Universal EMI här i Grekland och Lion Heart i Sverige. Vi hade diskuterat om det. Det är en «triangle drama» för kontrakten är i Universal i Nederländerna. De hade frågat mig om jag ville tävla i Sverige för där är Melodifestivalen annorlunda än i Grekland, större osv och jag sade kontinuerligt att jag inte vill. Man måste aldrig säga aldrig. Sången mötte mig!

Du gillar så mycket den. Dessa personer sjöng sången eller lirade de bara musiken?

Det var demo sång från en sångerska. Jag sade att jag ville göra det. De letade efter en sångerska som skulle göra det. Sången klarade att gå till Melodifestivalen och de frågade mig om jag ville göra det fortfarande. Och jag sade ja på en vecka. Jag ville det så mycket.

Förut lärde du känna Andreas. Var hittade du en civilingenjör? Du har runt dig så många artister, sångare...

Det är bra. Vi kommer från 2 olika världar. Jag är mycket sensibel, frånvarande osv, Andreas är tärnat, organiserad. «1 plus 1 är lika med 2». Man behöver inte komma alltid överens.

Jag håller med. Det är mycket bra att ni kommer från olika världrar. Om han var lika galen som du, om han var lika nervös som du osv...

Vi lever 2 alldeles olika liv.

Han är mycket vacker. Hur lärde du känna honom?

Min vän Roksani har presenterat mig. Det hände i ett hus. Oförhappandes. Roksani gjörde inte det medvetet. Vi kom fram huset för hennes man var hemma och hennes barn osv. Andreas kom dit för att se barn osv.

Är du säker på att Roksani inte hade planerat det?

Ja. Hon visste ingenting. Jag pratade till honom och jag tyckte om det. Han sade att det var försent och han måste dra vidare. Och jag sade «men stanna så att känna varandra bättre». Och vi började såsom. Ett par gånger gick vi ut på restaurangen. Jag är lite spontan. Några gånger måste jag hålla mig men det var bra for mig till slut.

Det är jättebra att du är såsom.

En kväll åt vi mat med ett stort gäng och min bästa vän frågade mig vad jag skulle göra i morgon för det var lördag. Och jag tittade på Andreas och sade att jag ska gå ut «date» med Andreas. Och Andreas häpnade och sade att han skulle vilja fråga mig om jag skulle vilja gå ut med honom.

Det är svenskt. En svensk kvinna som är modig för att göra det.

Hmm vad måste jag göra? Nej.. Jag tycker att det beror på karaktären. Jag tycker att det finns också så många grekiska kvinnor som kan göra det. De har denna mentalitet. De är växt upp såsom.

Men i Sverige är det lättare att flörta än i Grekland. För kvinnor.

Jag tycker att grekiska kvinnor är modigare. De är mer «katter». Mer mjau mjau!

Jag tycker att du underlättade honom. Kanske var han skygg för du är Helena Paparizou.

Nej. Han är mycket kul.

Så vad sade han när du sade att du ska gå ut med honom?

Han tittade på mig, log och efter det sade han att han ville fråga mig om jag skulle vilja gå ut med honom.

Stackare Andreas!

Många gånger var vi med kompisar. Vi hade gemensama kompisar.

Hur klädde du på dig i första date?

Jag kan inte minnas. Jag hade bara mitt glatt humör. Jag minnas affekten. Jag var nervös. Jag visste att jag skulle gilla det mycket. Jag minnas vad vi sade men jag kan inte minnas klädder osv.

Du hade ett annat förhållande i många år nu och du hade glömt hur man flörtar.

Det är svårt. Man glömt det.

Ja men du tänkte hur saker ska vara i första date.

Ja, jag är vattumannen. När jag var barn, hände till mig alla saker som jag hade tänkt om. Det var rejält. Jag undrade om jag var medium. (hon sade det med falskade uttål. Programmledare sade det riktigt ord. Medium. Och efter det sade programmledare att Elena är medium i klädderna, så Helena sade att hon är faktiskt medium och inte mer liten såsom storlek!)

Jag tycker att vattumannen kan göra det. Han kan tänka vad som ska händer.

Så du var ledsen i 3 år. Det vår svårt för du skilde sig och din pappa avled. Hade du faktiskt depression?

Många saker hände. Depression. Depression!

Tog du några pillar?

Nej. Jag gjörde en terapi. I denna stora depression dök upp många problemer. Jag kunde inte gå ut i en balkong. Jag trodde att jag måste hoppa för att brotta min rädsla. Jag kunde inte vara med personer som jag kände inte till om de var mer än fyra. Jag var jätterädd för mörkt. Många saker.

Innan hade du ingenting av dessa saker.

Nej. Men några av denna saker hade börjat från 2005 med Eurovision. Som torgskräck. Till exempel jag kunde inte vara ensam på ett varuhus med så många personer. Jag måste alltid ha en person som jag litar på. Men när vi gjörde Dancing on Ice här i Grekland, var jag till slut av denna depression. Men med denna terapi slutar inte alla saker. Det var möjligt att känna sig dåligt igen.

Så när du åkte till Sverige, åkte du för att göra denna terapi?

Vänta en stund. Denna sak som jag ska berätta om, ska låtas inte så bra, men jag har bott och växt upp i Sverige. Trots att hemma oss pratade vi bara grekiska, kan jag inte prata så bra på grekiska och jag har också en annorlunda kultur några gånger. För mig, när jag åkte till en svensk psykolog, var det såsom jag pratade mitt modersmål.

När du tänker olika saker, tänker du på grekiska eller på svenska?

Jag tycker att jag tänker mer på svenska och engelska, för jag talar mycket engelska också.

Så svenska är sitt modersmål.

Jag har försökt att åka här i Grekland till denna terapi också.

Men du var inte bekväm. Kanske för du är berömd också.

Jag tycker mer om att svärja på grekiska när jag är arg. Du känner din mun full!

Tycker du att människor med problemer såsom depression måste be hjälp från en psykolog? Det är svårt.

Javisst! Första steget är att du förstår att du har problemet. Så jag betraktade mig själv i spegeln och jag sade «Elena, du har depression numera. Det är dags för att hjälpa dig. Vill du det?» Du måste besluta det och man måste också veta att i början av denna terapi, kommer man hem och känner sig mer dåligt. Det är mycket

konstigt. Till slut diskuterar man för dessa saker som i början kunde man inte prata om, man kunde inte andas också och man gråtade. Och man undrar hur töntig man var.

Vad påverkade du mer? Att du slog igenom så plötsligt och alla människor kände igen dig? Att du skilde sig? Eller att din pappa avled? Eller alla dem tillsammans?

Alla kom gradvis. Jag hade en mycket söt start med Antique, en stor framgång, en stor boom 2005 år. Efter det fanns det mer anspråk både från folket och massmedierna och från mig. Dessutom fanns det anspråk från personer som var i samma hus med mig. Och jag tyckte alltid att «okej, 2005 sjöng jag My numer 1 och jag var number one. 2005. Du kan inte vara alltid såsom. Du har up och ner». Efter det blev sakerna enformiga och mörka och jag förlorade min pappa. Jag sade att jag ska revidera mit liv. Man kan inte strycka något. Jag ställde prioritet i mitt liv.

Så hur beslutade du att förändra din hårs färg?

Jag drömte om det och jag vågade. Jag blundade och tänkte min kära mamma. Jag beundrar min mamma och jag vill vara samma. Han var lite brunare och har lite vitare hud. Nu är min mamma blond. Så när jag blundar, ser jag två bilder. Jag ser antigen min mamma vid kaffebryggaren på morgnarna hemma i Sverige och då var sitt hår kort och rött i still med 60s, eller ser jag henne med en rosa handduk vid halsen och med roller i ditt hår. Jag ser inte henne blond.
myrif
myrif
Gigolo
Gigolo

<b>Posts</b> 2
<b>Location</b> Athens

http://rizesmelegou.blogspot.gr/

Back to top Go down

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou Empty Re: Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

Post  Samuel Tue Dec 10, 2013 8:52 am

Tack! Ska läsa igenom intervjun imorgon. smile
Samuel
Samuel
Spamarizou
Spamarizou

<b>Posts</b> 12471
<b>Location</b> Sweden

Back to top Go down

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou Empty Re: Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

Post  Linen Fri Dec 13, 2013 8:16 pm

Tack smile
Linen
Linen
Paparizoid
Paparizoid

<b>Posts</b> 2103
<b>Location</b> Narnia

http://www.twitter.com/IviSweden

Back to top Go down

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou Empty Re: Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

Post  myrif Sat Dec 14, 2013 3:34 am

Det var så lite!  Very Happy 
myrif
myrif
Gigolo
Gigolo

<b>Posts</b> 2
<b>Location</b> Athens

http://rizesmelegou.blogspot.gr/

Back to top Go down

Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou Empty Re: Paparizou i grekiska sändnigen Proino mou

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum