Helena lämnar Sony Music Greece
3 posters
Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com :: Non English Discussions :: Swedish Fans Section - Diskutera om Helena på svenska
Page 1 of 1
Helena lämnar Sony Music Greece
Helena har officiellt lämnat Sony Music Greece. Det har blivit bekräftat av flera källor, bland annat Yannis Doxas, hennes producent de senaste 10 åren och han har också skrivit många av hennes största hits.
Anledningarna till varför hon har lämnat Sony är fortfarande okända, men det sägs att hon redan skrivit ett kontrakt med ett annat stort skivbolag.
Mer info här:
https://paparizou.forumotion.net/t4316-helena-has-officially-left-sony-music-greece-info-in-first-post
Anledningarna till varför hon har lämnat Sony är fortfarande okända, men det sägs att hon redan skrivit ett kontrakt med ett annat stort skivbolag.
Mer info här:
https://paparizou.forumotion.net/t4316-helena-has-officially-left-sony-music-greece-info-in-first-post
Re: Helena lämnar Sony Music Greece
Skönt att hon lämnar Sony tycker jag. Hon har haft det skivbolaget de senaste åren, och det kan vara skönt med något nytt. Undra om det är Universal hon har signat med? Det är ett stort bolag
Miranda wrote:Skönt att hon lämnar Sony tycker jag. Hon har haft det skivbolaget de senaste åren, och det kan vara skönt med något nytt. Undra om det är Universal hon har signat med? Det är ett stort bolag
Precis vad jag tänkte
Yiannis Doxas, en som jobbar på Sony Music och har skrivit några av Helenas låtar skrev detta på facebook (fast då var det på Grekiska.)
They have passed almost 10 years. I look beyond with smile and with emotion and i am proud for the "seads" that were effective. When two people end up their collaboration with love, mutual respect, and assessment, eh then IT'S WORTH! every minute and every song. In front of my eyes there will be the fireworks which wrote signals in a clear sky.! Baby Tiger! Thank you! Love ya
- https://paparizou.forumotion.net/t4316p45-helena-has-officially-left-sony-music-greece-info-in-first-post#160626
They have passed almost 10 years. I look beyond with smile and with emotion and i am proud for the "seads" that were effective. When two people end up their collaboration with love, mutual respect, and assessment, eh then IT'S WORTH! every minute and every song. In front of my eyes there will be the fireworks which wrote signals in a clear sky.! Baby Tiger! Thank you! Love ya
- https://paparizou.forumotion.net/t4316p45-helena-has-officially-left-sony-music-greece-info-in-first-post#160626
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Det är synd att han inte kommer samarbeta med henne längre då han ha skrivit riktigt bra texter till några av hennes låtar. Men å andra sidan kanske det är skönt med några som har en helt ny syn på låttexter. Förhoppningsvis får hon några riktigt bra låtar av det nya skivbolaget också
Miranda wrote:Det är synd att han inte kommer samarbeta med henne längre då han ha skrivit riktigt bra texter till några av hennes låtar. Men å andra sidan kanske det är skönt med några som har en helt ny syn på låttexter. Förhoppningsvis får hon några riktigt bra låtar av det nya skivbolaget också
+1
Miranda wrote:Det är synd att han inte kommer samarbeta med henne längre då han ha skrivit riktigt bra texter till några av hennes låtar. Men å andra sidan kanske det är skönt med några som har en helt ny syn på låttexter. Förhoppningsvis får hon några riktigt bra låtar av det nya skivbolaget också
Det finns självklart många bra låtskrivare där ute. Kanske hon tappar en bra men kanske hon också finner en ny. Kanske ger lite variation också.
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Svenskjäveln wrote:Miranda wrote:Det är synd att han inte kommer samarbeta med henne längre då han ha skrivit riktigt bra texter till några av hennes låtar. Men å andra sidan kanske det är skönt med några som har en helt ny syn på låttexter. Förhoppningsvis får hon några riktigt bra låtar av det nya skivbolaget också
Det finns självklart många bra låtskrivare där ute. Kanske hon tappar en bra men kanske hon också finner en ny. Kanske ger lite variation också.
Precis vad jag menade
Är det "bara" Sony Music Greece hon lämnar? Har hon alltså något annat än Sony Music i Sverige?
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Nä, jag tror hon lämnar alla Sonys koncerner. Om hon signar med ett skivbolag i Grekland, så signar hon nog automatiskt med samma i Sverige.
Miranda wrote:Svenskjäveln wrote:Miranda wrote:Det är synd att han inte kommer samarbeta med henne längre då han ha skrivit riktigt bra texter till några av hennes låtar. Men å andra sidan kanske det är skönt med några som har en helt ny syn på låttexter. Förhoppningsvis får hon några riktigt bra låtar av det nya skivbolaget också
Precis vad jag menade
håller med
Vet faktiskt inte om hon bara lämnar Sony Music i Grekland men jag antar att hon lämnar Sony helt och hållet...
Miranda wrote:Nä, jag tror hon lämnar alla Sonys koncerner. Om hon signar med ett skivbolag i Grekland, så signar hon nog automatiskt med samma i Sverige.
Men har hon tidigare varit skriven för Sony Music Sweden då? Eller bara Sony Music Greece?
Eller har hon varit signad på Sony Music och därmed alla de olika Sweden, Greece o.s.v.?
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Svenskjäveln wrote:Miranda wrote:Nä, jag tror hon lämnar alla Sonys koncerner. Om hon signar med ett skivbolag i Grekland, så signar hon nog automatiskt med samma i Sverige.
Men har hon tidigare varit skriven för Sony Music Sweden då? Eller bara Sony Music Greece?
Eller har hon varit signad på Sony Music och därmed alla de olika Sweden, Greece o.s.v.?
Jag vet faktiskt inte. Men jag har för mig att TGOL skivan blev släppt i Sonys namn, och den släpptes ju i sverige. så jag antar att om hon signar med Sony i ett land, så ligger hon under deras skivbolag i andra länder också.
Om man kollar på den svenska wikipedia-sidan står det: Song Music Greece, Bonnier, Moda Records, AATW. Bonnier är alltså "Cosmos Music Group". Men då är frågan hur gammal den informationen egentligen är. Att vi inte har koll på sådant då.
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Svenskjäveln wrote:Om man kollar på den svenska wikipedia-sidan står det: Song Music Greece, Bonnier, Moda Records, AATW. Bonnier är alltså "Cosmos Music Group". Men då är frågan hur gammal den informationen egentligen är. Att vi inte har koll på sådant då.
TGOL skivan släpptes tydligen under Sony BMG Greece/RCA. Vad står RCA för?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_of_Love_(album)
Miranda wrote:Svenskjäveln wrote:Om man kollar på den svenska wikipedia-sidan står det: Song Music Greece, Bonnier, Moda Records, AATW. Bonnier är alltså "Cosmos Music Group". Men då är frågan hur gammal den informationen egentligen är. Att vi inte har koll på sådant då.
http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_Records
Men om du kollar lite längre ner ser du att den släpptes av Bonnier i Skandinavien och inte Sony BMG Greece/RCA. Knepigt...
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
weird :S
men tror inte hon kommer släppa ngra låtar under Sony i Sverige ändå
om hon nu mkr släppa ngn låt här känns inte som det för tillfället :(
men tror inte hon kommer släppa ngra låtar under Sony i Sverige ändå
om hon nu mkr släppa ngn låt här känns inte som det för tillfället :(
Om hon skriver på för Universal Music tror jag att det också kommer gälla Sverige, och där hon släpper sina låtar både i Sverige, Grekland och de andra länderna.
Men sen är det väl inte säkert att hon skriver på för Universal heller, bara ett rykte just nu.
Men sen är det väl inte säkert att hon skriver på för Universal heller, bara ett rykte just nu.
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Svenskjäveln wrote:Miranda wrote:Svenskjäveln wrote:Om man kollar på den svenska wikipedia-sidan står det: Song Music Greece, Bonnier, Moda Records, AATW. Bonnier är alltså "Cosmos Music Group". Men då är frågan hur gammal den informationen egentligen är. Att vi inte har koll på sådant då.
http://en.wikipedia.org/wiki/RCA_Records
Men om du kollar lite längre ner ser du att den släpptes av Bonnier i Skandinavien och inte Sony BMG Greece/RCA. Knepigt...
Bonnier kanske är ett dotterbolag till Sony? Eller så kanske de är samarbetspartners?
För om hon signar Universal Music i Grekland, så blir det nog det bolaget i Sverige också. Jag vet andra artister som är signade av Universal i ett land, så blir de automatiskt signade av det i ett annat land.
Cosmos (som det heter numera) är enligt wikipedia "Nordens största skivbolag som inte ägs av 'de fyra stora' (det vill säga Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group och EMI)".
Så Bonnier (cosmos) är inte ett dotterbolag till Sony.
Så Bonnier (cosmos) är inte ett dotterbolag till Sony.
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Tror jag med
Om jag ska vara helt ärlig så är jag trött på att vänta på att hon ska släppa låtar i Sverige. Inget emot henne, hon har haft det ganska tufft i sitt privatliv så hon har anledningar, men har väntat ca 4 år och det hände inget förrän i våras och då var hon bara med i let's dance och ett uppträdande på Melodifestivalen.
Min ärliga åsikt bara, älskar hennes musik fortfarande men inte lika mycket som jag gjorde för kanske 3-4 år sedan
Hoppas verkligen hon kmr göra mer saker i Svergie nästa år
Om jag ska vara helt ärlig så är jag trött på att vänta på att hon ska släppa låtar i Sverige. Inget emot henne, hon har haft det ganska tufft i sitt privatliv så hon har anledningar, men har väntat ca 4 år och det hände inget förrän i våras och då var hon bara med i let's dance och ett uppträdande på Melodifestivalen.
Min ärliga åsikt bara, älskar hennes musik fortfarande men inte lika mycket som jag gjorde för kanske 3-4 år sedan
samarbetspartner? för som du sa så är de inte ett av de "stora" bolagen.
John Edward wrote:Tror jag med
Att hon lämnar Sony Music och hittat en ny ser jag som att hon ska försöka sig på en comeback nästa år. Kanske hon fick en bättre "deal" för att vara med Universal om hon ska även vara i Sverige. Nu bara gissade jag, men kanske... Det enda som förvånar mig är att hon sagt att hon ska vara kvar i Grekland till April nästa år. Jag förstår att hon inte hinner göra något med comebacken i sommar då hon har en sommarturné. Men nog tycker jag hon ska kunna arbeta på den svenska comebacken efter turnén, kanske inte göra uppträdande men arbeta på den. Det trodde jag att hon skulle göra men nu när hon sagt att hon ska vara i Grekland till april nästa år, kan hon då arbeta på den svenska comebacken innan dess?
Sommaren 2013 tror och hoppas jag på många uppträdanden av Helena i Sverige, med vilket skivbolag spelar mindre roll för min del. Den bästa enligt Helena passar nog fint.
Samuel- Spamarizou
- 12471
Sweden
Similar topics
» Vote for the TOP-5 moments in Helena's career [Potential use by MTV Greece tribute for Helena]
» Chali Jennings (Helena's choreographer in Greece) and Alexis Kostalas (fellow "DOI" judge) talk about Helena's participation on "Let's Dance"
» Helena @ MTV EMA's 2009 (MTV Greece documentary) - Translated (with English subtitles) - UPDATED with part 3
» Helena @ MTV EMA's 2009 (MTV Greece documentary) - Translated (with English subtitles) - DOWNLOAD LINK AVAILABLE NOW
» Composers (music) of Helena's songs
» Chali Jennings (Helena's choreographer in Greece) and Alexis Kostalas (fellow "DOI" judge) talk about Helena's participation on "Let's Dance"
» Helena @ MTV EMA's 2009 (MTV Greece documentary) - Translated (with English subtitles) - UPDATED with part 3
» Helena @ MTV EMA's 2009 (MTV Greece documentary) - Translated (with English subtitles) - DOWNLOAD LINK AVAILABLE NOW
» Composers (music) of Helena's songs
Paparizou Forum - Moved to paparizouforum.com :: Non English Discussions :: Swedish Fans Section - Diskutera om Helena på svenska
Page 1 of 1